Thursday, February 12

Andai 'dia' BAKAL IMAMKU

Ya Allah...
seandainya telah Kau catatkan dia milikku, tercipta untukku, satukanlah hatinya dgn hatiku.. titipkanlah kebahagiaan didalam hati kami.. Ya Allah, aku mohon apa yg telah Engkau takdirkan, aku harap dia adalah yg terbaik buat diriku kerana hanya Engkau maha mengetahui segala hal.. permudahkanlah kearah jodoh kami..

Ya Allah...
jika cintaku Kau ciptakan untuknya, teguhkan hatinya,
teguhkan imannya, sucikan cintanya dan lembutkan rindunya...

Ya Allah...
jika hatiku Kau ciptakan untuknya.. penuhi hatinya dgn kasihMu.. terangi langkahnya dengan nurMu.. bisikan kedamaian dlm kegelapan.. temani dia dalam sebuah penantian..

Ya Allah...
ku titipkan cintaku padaMu untuknya.. sampaikan rinduku pada rindunya.. bimbinglah cintaku dan cintanya.. satukanlah hidupku dan hidupnya dalam cintaMu.. sesungguhnya aku ingin bersama-sama dia kesyurgaMu...

tetapi Ya Allah..
andai dia bukan untukku, dan tidak pernah tertulis untukku di luh mahfuz, izinkan aku melupakannya buat selamanya..  dan bila mana aku harus mengingati dia yg bukan milikku, maka bantulah aku jauh dari rasa rindu yg teramat padanya..

andai ada kenangan antara kami yg mengikat diri, maka lupuskanlah dia dari ingatanku.. biarkanlah aku jauh dari dirinya, dan ikatlah diriku utk terus setia dgn kasihMu.. hilangkanlah bayangnya dari mindaku ini Ya Allah.. payunglah aku dgn rahmatMu.. perindahkanlah lisanku ini utk terus berzikir menyebut asma'mu... agar aku selamat dlm cintaMu..

Ya Allah...
andai dia benar bukan untukku... kekalkanlah kegembiraan dan kesejahteraan hidupnya juga.. hindarilah dia dari sebarang bala dan bahaya.. lindungi dia walau dimana dia berada.. jauhi dia dr orang yg ingin menyakitinya.. hadirkan insan yg benar2 ikhlas terhadap dirinya agar kebahagiaan selalu bersamanya.. moga suatu hari nanti Engkau akan membahagiakan aku sama seperti apa yg dia rasa....

aminnn :))


DOA DIPERMUDAHKAN SEGALA URUSAN

رَبَّنَا ءَاتِنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا

Robbanaa aatinaa minladunka rohmataw wahayya lanaa min amrinaa rosyada

“Wahai Tuhan kami berikanlah rahmat kepada kami dari sisi-Mu dan sempurnakanlah bagi kami petunjuk yang lurus dalam urusan kami (ini)”. (Q.S. Al-kahfi : 10)

Ya Allah..
Kau kuatkanlah semangat kami.,
Kau permudahkanlah segala urusan kami..
Amiiin Ya Rabbal ‘Alamiiin…

No comments: